Blog

Pengembara Secara Tidak Sengaja Meletakkan Kucing Haiwan Mereka Melalui Unit X-Ray TSA

Seorang penumpang di Lapangan Terbang Antarabangsa Norfolk Virginia secara tidak sengaja meletakkan kucing peliharaan mereka melalui imbasan X-ray — melakukan apa yang disebut oleh TSA sebagai "kesilapan kucing-astrofik."

Penumpang itu meninggalkan kucing itu dalam beg pembawa perjalanannya di lapangan terbang pada pagi Jumaat, jurucakap TSA Lisa Farbstein tweet. Pengesan Cecair Berbahaya Pantas Lapangan Terbang

Pengembara Secara Tidak Sengaja Meletakkan Kucing Haiwan Mereka Melalui Unit X-Ray TSA

Kucing itu kemudiannya di-X-ray, dan mesin itu menghasilkan imej oren yang jelas menunjukkan ia membongkok dalam pembawanya, tulang dan organ dalamannya kelihatan dalam imbasan.

"Hanya apabila anda fikir ia selamat untuk membawa kucing peliharaan anda dalam perjalanan," kata Farbstein dalam tweet.

Farbstein menambah amaran dalam tweetnya untuk orang yang melancong dengan haiwan peliharaan.

"Perhatian pemilik haiwan kesayangan: Tolong jangan hantar haiwan kesayangan anda melalui unit X-ray. Kesilapan kucing-astrofik!"dia tweet.

TSA berkata dalam catatan Instagram pada hari Jumaat bahawa terdapat cara lain untuk membawa haiwan peliharaan melalui pusat pemeriksaan keselamatan.Kaedah yang disyorkan ialah mengambil haiwan peliharaan dan berjalan melalui pengimbas biasa dengannya.

"Anda perlu membiarkan kucing itu keluar dari beg semasa pemeriksaan keselamatan," tulis TSA di Instagram.

"Adakah anda bimbang anda mempunyai artis melarikan diri di tangan anda?"tambah TSA."Bercakap dengan pegawai kami tentang pilihan saringan alternatif, yang mungkin termasuk pemeriksaan peribadi."

Siaran yang dikongsi oleh Travel Tips & Dad Joke Hits 🎶 (@tsa)

Farbstein memberitahu The Washington Post pada Februari bahawa "tiada makhluk hidup, manusia atau haiwan, perlu didedahkan kepada sinar-X yang mereka tidak perlukan."

Akaun Instagram TSA mendokumentasikan pelbagai peristiwa di mana haiwan peliharaan muncul dalam imbasan X-ray.Pada bulan Januari, TSA menyiarkan video seekor boa constrictor sepanjang empat kaki yang digulung dalam beg tangan penumpang.

Pengembara Secara Tidak Sengaja Meletakkan Kucing Haiwan Mereka Melalui Unit X-Ray TSA

Alat X-ray Hambur Belakang Tangan Farbstein dan wakil di Lapangan Terbang Antarabangsa Norfolk tidak segera menjawab permintaan Insider untuk komen.